Klik! Klik! Klik!

Sunday, June 5, 2011

Cikmah oh Cikmah....

Hari ni macam2 hal la pulak...semalam Cikmah tepon minta cuti 2 hari sebab nak jaga Cikmi..so, saya bincang la dgn en.suami macamana...hari ni ok la...en.suami sanggup untuk menjaga anak2 memandangkan dia masih cuti...tiba2 masa kat opis dapat kol daripada en.suami..dengarlah suara kakak Huda nangis2 kata sakit kepala...ah sudah!! kakak Huda kalu kata sakit kepala selalunya akan diikuti dengan demam dan apabila demam kemungkinan untuk berlaku 'tarik' ada...saya pun apalagi, kalutlah bgtau opismate nak balik rumah jap tgk Huda...sampai jer di rumah, kakak Huda saja yang belum mandi...anak2 yang lain tengah makan roti dengan abahnya...bagi mandi kakak Huda, bagi makan ubat, maka saya pun kembali ke opis...en.suami pulak dapat kol daripada sepupu minta tolong punggah balai dan angkat kerusi meja kat rumah kenduri...terpaksalah en.suami bawa semua anak2 dengan dia...Hassya dah tertido dan Hana pun dah ngantuk...janganlah semua buat perangai sudahla...

Masa balik rumah tadi, sembang dengan en.suami pasal esok..sapa nak jaga anak2...saya pun try la kol Cikmah dengan harapan Cikmah boleh mai esok...tapi hampa...Cikmah kata Cik Omar (suami Cikmi) pun tak sihat...rasanya terpaksalah saya mengambil cuti esok hari...en.suami pun dah start keja esok...

Susahnya lah bila jadi macam ni...mula lah rasa nak antaq ja kat nursery...sure dah nursery tu takkan minta cuti...tapi kesian la pulak kat Cikmah...nanti dia takda pendapatan...uhuk uhuk uhuk...ku di dalam dilema....

No comments:

Post a Comment