Klik! Klik! Klik!

Thursday, October 27, 2011

Sampai bilakah....??

Banyak perkara yang bermain di fikiran sejak kebelakangan ini. Banyak soalan yang perlu dijawab. Bukan mempersoalkan takdir cuma berfikir macam mana nak ubah kehidupan sekarang. Yang dah lepas dah tak boleh nak buat apa. Yang kita boleh buat ialah merancang sekarang untuk kehidupan akan datang.

Antara persolan yang bermain di fikiran:
1) Bila nak sambung study?
    Keinginan nak belajaq tu ada tapi kekangan kewangan tu rasanya terlalu besar. Aku pernah bagitau suami "kita dah senang sgt dulu sebab tu sekarang kita susah...". Tapi rasanya sesusah aku ni ada lagi orang lain yang lebih susah...

2) Camana nak tambah pendapatan keluarga?
     Sekarang ni aku rasa kalu tak boleh nak tambah pendapatan, aku kena kurangkan perbelanjaan. Tapi aku taktau nak buat camna.
3) Bila nak tambah zuriat?
    Kalu ikutkan hati ni memang nak sangat2 mengandung lagi tapi rasanya belum mampu lagi nak mendidik anak2 jadi insan2 soleh dan solehah. Lagipun rasanya keadaan kesihatan yang tidak mengizinkan untuk mengandung lagi.

4) Bila nak beli rumah sendiri dan dimana?
    Dah banyak rumah aku survey tapi taktau nak pilih yang mana. Nak yang murah tapi jauh. Ada yang murah suami plak tak mau. Lagi satu kalu beli rumah nak kena ada duit sikit sebab nak kena bayar deposit dan duit lawyer. So, taktau la bila bleh beli rumah.

Apapun soalannya, jawapan tu ada. Cuma aku kena cari dan jangan sesekali lupa pada Allah yang Maha Mengetahui akan sesuatu...




No comments:

Post a Comment