Klik! Klik! Klik!

Tuesday, February 7, 2012

Lagi-lagi Hana...

Dua tiga menjak ni banyak sungguh cerita pasal Hana...kali ni cerita pasal Hana sakit gigi...antara semua anak2, gigi Hana yang paling buruk...mungkin sebab masa mengandung Hana dulu, aku tak suka minum susu...sebab masa tu aku kena diabetes (tahap tak teruk yer...). pastu pulak aku suka sangat makan benda2 manis...jadi 'sweet tooth' tu turun kat Hana...dah la suka makan benda manis, susah pulak nak berus gigi...alamatnya memburuk lah gigi dia...

Berbalik kepada cerita tadi, dah dua tiga hari Hana gaduh sakit gigi...tapi aku tak buat apa...maksudnya aku takda bawa dia ke klinik...kenapa?? sebab aku tau dah gigi tu kena cabut...lagipun aku tengok dia boleh makan dan minum lagi...cuma kurang la makan tu...cuma malam2 dia akan nangis sebab sakit dan tidur tak berapa nak lena...tapi balik kerja kelmarin, mak bagitau gigi dia dah nanah...pastu dia makan sikit sangat...aku buat keputusan bawa jugak dia ke klinik...malam tu jugak pi klinik gigi swasta...lama jugak tunggu di klinik sebab doktor masuk lambat...masa tengah tunggu giliran tu, bukan main buas lagi...asyik duk tanya "awat doktor tak panggil kakak Hana lagi?"...tapi bila dah sampai giliran dia, suruh duduk atas kerusi pun takmau...suruh nganga mulut bagi doktor tengok pun...memang penakut pahit...last2 doktor suruh aku pegang dia dan doktor kepala dia...bolehla jugak doktor tu tengok gigi Hana...doktor gigi tu muda lagi...seorang lelaki yang pada pendapat aku agak lembut tapi seorang yang tegas...doktor tu kata gigi Hana dah mati...nak kena cabut...kalu dak akan berulang sakit tu...tapi sekarang ni takleh buat lagi...sebab tengah bengkak dan bernanah...doktor bagi antibiotik dan ubat tahan sakit...kena habiskan antibiotik tu dulu...mujurlah anak2 ku takda masalah makan ubat...nganga saja...tapi bila pikiaq nak pujuk dia cabut gigi tu nanti jenuh la jugak...takpa...sampai masa nanti kita buat la camna pun...


No comments:

Post a Comment