Klik! Klik! Klik!

Monday, March 18, 2013

Penantian Berakhir... (Cerita Yang Dah Basi)

Alhamdulillah...saya dah selamat melahirkan cahaya mata ke-4...seorang putera secara pembedahan...kenapa bedah?sebab (1) doktor kata baby besaq...dari scan doktor estimate 4 kilo...sebab (2) kepala baby tak enggage...jalan dah buka 3cm tapi kepala baby masih floating...maka, keputusannya saya akan dibedah...

Setelah semalam di wad dan berpuasa dari jam 10 malam, saya telah ditolak ke dewan bedah wad bersalin pada jam 12 tghari 29 Oktober 2013...setelah menerima penerangan daripada doktor yang bertugas, saya dipersiapkan untuk dibedah...jam 1.25 ptg, terdengarlah jeritan baby yang sangat dinanti-nantikan...alhamdulillah...baby boy...takda lah besar sangat pun...3.55 kilo jer...tapi cukup besar jika hendak dibandingkan dengan kakak2 yang tak sampai pun 3 kilo....setelah 3 girls, akhirnya dapat juga boy untuk menjadi waris...semoga membesar menjadi anak yang soleh...amin

Kakekwan mendukung cucu ke-8
Penantian selama 39 minggu berakhir dengan pembedahan...inilah pertama kali saya dibedah...pengalaman yang amat bermakna...hanya Allah saja yang tahu perasaan saya...apapun, saya bersyukur semuanya berjalan lancar...saya dan baby sihat...alhamdulillah...

(detail cerita boleh dibaca di entry selepas ini... :p)

No comments:

Post a Comment